Briged Al-Qassam

Briged Al-Qassam
Berjuanglah singa Allah!

Friday, 18 January 2013

Assalamualaikum


yeye...saya mengaku saya pemalu! tapi saya x sombong lar! btul nie...xtipu...ramai yang tegur tapi 80% daripadanya ialah kaum adam...why? malu tu pelindung bagi diriku...klau sya x malu saya akan dedahkan aurat saya,tayang badan saya depan orang ramai,pakai seksi ;( nauzubillahminzalik...saya malu sebab saya tahu malu itu akan lindungi saya dari pergaulan bebas(ikhtilat), dedahkan aurat kepada yang bukan mahram,..malu tu perlu bagi setiap umatnya..barulah setiap perkara buruk yang kita mahu lakukan akan dibatasi dgn perasaan malu...kaum lelaki phm x??sebab apa kaum hawa ni pemalu??

Sunday, 13 January 2013

pondok pasir tumboh,kelantan

Assalamualaikum

Sebelum menjejak kaki ke kolej yang sedang saya belajar...harapan yang ingin sangat pasti amat mahu ke pondok pasir tumbuh di kelantan...

kejadian tu bermula begini...jeng3..

masa tu tgh beria-ia nak berdaftar dkat pondok pasir tumbuh tambahan lagi mak dan ayah hanya menurut saja kemahuan saya untuk ke sana.Nak nak lagi tawaran dari kolej atau u belum ada tmpat lagi...semangat pulak nak pegi sana tujuan saya hanya untuk mendalami ilmu agama...zaman skrang ni kat mana mana bleh kutip ilmu kat internet,pustaka, kat tv ke kat signboard tepi jalan pom ada tp ikut hati memang nak terus daftar tapi tetibe....pangggggggggggg macam petir menusuk ke jangtung,paru-paru dan terus ke hati bile dapat tawaran darpada sebuah kolej di daerah kemaman (TATIUC)...masa tu mak sedare laa yang sokong suruh pegi blaja TATI mak pulak...adoiii ikut skong...nak nangis bile ingat harapanku musnah...pintu daa terbuka luas tapi cume x bleh nak gerakkan kaki ke sane...jadi bile mak daa ckap macam tuu ape lagi sbgai anak kenalah patuh....

mak pesan kalo msk pondok nanti nak cri makn macam mane??xnak rase ke duit hasil kerja sendiri??mak nak tgok ira berjaya kat u nanti...huhuhu ummi...psn mak lagi pondok tuu bile2 je bleh masuk...mase tuu hanya Allah je yang tau ...harapanku musnah... :(
tapi ada hikmah disbalik semua ni..Allah perancang yang hebat...

InsyaAllah ...kalau diizinkan Allah pondok tu pasti akan saya pergi cume tak tau bile...doa doakan yee... mungkin saya akan pergi dgn ustaz saya...hehehe...adoii gatal pulak budak ni..
insyaAllah :)

bertudung labuh dan menutup aurat...

assalamualaikum...


alhamdulillah 
sedarku sampai sebelumku menutup mata...
berhijrah ke arah kebaikkan :)

''hijrah ini memang susah
hijrah ini memang payah
hijrah  menuju Allah
dihujungnya HASANAH" (devotees,hijrah menuju Allah)

bertudung labuh lah wahai muslimah...
menutup auratlah wahai muslimah...
berstokinlah wahai muslimah..
ramai yang mampu memakai asesori yang berat
tapi x mampu memakai tudung yang ringan..

istiqamah itu penting dalam semua perkara yang kita tujui
jadi beristiqamahlah
mulalah berjinak-jinak memakai tudung labuh
Allahakan permudahkan tujuan yang baik
jadi xperlu lengahkan



Di jalan Dakwah aku Menikah

Assalamualaikum
duhai hamba Allah


Di Jalan dakwah aku menikah
dah lama sebenarnya sy cari buku ni..
kisah perjuangan seorang ukhti yang berdakwah dan bertemu jodoh
yang diimpikan, suami soleh :) hummm untung laa...
arggg tension btul kat mane laa buku ni ade...
xkan la nak cari dari sbuah kedai ke kedai yang lain
memang x lah... naknye semua kedai blm terengganu ni...
hadoi hahaha xper2 fighting!!
demi buku ni akan ku cari...
huhuhu..